söndag 26 december 2010

Jag spanar och jag spejar.....

skrek Edvin, 3,5, då han på julaftonen placerat sig strategiskt med utsikt över ev ankomst av tomtan. Vi andra hade ännu inte avslutat julmiddagen, men ivern han kännt under hela dagen nådde sin kulmen.
Där e han, där e han skrek Edvin och med viss förvåning såg vi faktiskt tomten komma på vägen. Men ack, han gick in till grannen!!! Tusan också! Men det kanske var vår tur därefter???
Pappa kom på att han nog måste ut o köpa lite snus.......
Efter ivrigt spejande o spanande ropade nu Edvin på oss att NUUUU kommer tomten!!! Han bankade ivrigt på fönstret då han såg tomten lämna grannhuset.
MEN VA NU?????? Tomten vinkade lite förstrött, slängde sin in i en stadsjeep, parkerad utanför grannen, och gasade iväg!!! FANNS det inga snälla barn hos oss???
Som tur var kom tomten gående från helt annat håll, med sin svarta sopsäck käckt slängd över axeln! Han hade alltså bara åkt för att fylla på ny säck, vilken tur!

Mormor, dvs jag, lyckades fånga tomtens ankomst på världens sämsta foto, speglande sig själv och Edvin i fönstret. Men han kom i alla fall! Edvin viskade osäkert till mormor att han var väldigt lik pappa.......
GOD FORTSÄTTNING alla som läser min blogg, tack för era värmande kommentarer. Senare idag ska jag grotta ner mig i alla nya inlägg jag missat de senaste dagarna!

Barbro
PS: Värmen har återvänt till huset då luftvärmepumpen fick lite hetvattenbehandling!

25 kommentarer:

  1. Man känner Edvins iver när du skriver, och jag tror tomten liknar många pappor. Det bara är så...
    God fortsättning på julen
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Men tomten är ju far till alla barnen!!! Vilken glädje. Nästa år skall vi ha tomte igen då är barnbarnet nästan 2 år, skall bli kul. Önskar dig god fortsättning Barbro, hoppas din jul vart riktigt mysig!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. God fortsättning till er oxå. Vilken härlig historia att berätta för lilla Edvin när han blir äldre. Jag kan nästan känna hans frustration när tomten satte sig i bilen och for, vilken tur att han va snabb tillbaka med en fylld säck.
    Julkram Ing-Britt

    SvaraRadera
  4. Så skönt att värmen kom tillbaka och att tomten kom till slut.
    Allting gott ;)
    Fortsatt trevlig julhelg...
    kram ullamaria

    SvaraRadera
  5. Vad skönt att Tomten äntligen kom till slut! Lite lustigt att han liknade Edvins pappa...vad de barnen kan lista ut!

    God Fortsättning:)

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  6. Gott att du fått värme igen och det BLEV jul trots att du kände dig ganska uppgiven.
    Ha en god fortsättning!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Är så mysigt med den här väntan och glädjen när tomten kommer, upplevde samma jag med mina barnbarn! Ha nu det skönt i det varma huset! Kram Iréne

    SvaraRadera
  8. Oj du hade samma problem som vi. Vårt vattenrör frös och sprack på 8 ställen så rörmokaren hade fullt jobb med att byta rör men nu så är det fixat och varmt har vi också. Vad söt han var ditt barnbarn, vår tomte liknade morfar.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  9. Hej Barbro och tack för din kommentar! Om du inte hittar ister i din matbutik kan du köpa det allra billigaste margarinet - bak- o matmargarin - det gillar fåglarna jättemycket. Margarinet är oftast billigare än ister, kokosfett kan man också använda men det är ännu dyrare.
    Ang mitt internet så har jag mobilt bredband och har med mig datorn på jobbet idag men har inte hunnit kolla om det funkar här. (Ärbara är vi väl alla här?! hihi)
    Ha det fortsatt gott i kylan!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  10. Åh vad spännande för den lille!!!!!!
    Ha en fin dag
    Kram kathrine

    SvaraRadera
  11. Åh vilken tur att tomten bara behövde fylla på säcken ;o)
    Ha en finfin kväll!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  12. Hej Barbro! Vi har just Hemsida 24 som vår leverantör. Men precis som du misstänker så har vi gjort allt själva.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  13. Tack snälla goa du när du ska hålla tummar och tår för oss 2011. Vi hoppas det hjälper nu

    Kram Teres

    SvaraRadera
  14. Hej Barbro! Nu är jag här igen! Tycker du skall titta in på min blogg, har en överraskning där!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  15. Önskar dig ett riktigt
    GOTT NYTT ÅR
    Varm kram
    AnnaMaria
    Ps, grattis till vinsten hos Pia

    SvaraRadera
  16. Grattis till vinsten hos Pia och tack för din fina nyårshälsning hos mig!
    Så trist att du blivit förkyld, hoppas innerligt att det är en lightvariant av våran!!
    Men önskan om ett riktigt Gott Nytt År!!
    Kram Allis

    SvaraRadera
  17. Vill redan nu passa på att önska ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

    SvaraRadera
  18. Hej Barbro, javisst är det bökigt det där med kamran och mitt tålamod är inte alltid på topp.
    Härligt att ni åker till landet här dröjer det ett tag innan vi åker ut, men ser redan fram emot att vi ses i Backa och tar en glass, för det gör vi väl?
    Ha en fin nyårsafton så ses vi på det nya året!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  19. Hej igen! Tack för all inspiration under 2010. Är glad att få vara din bloggvän! Ser fram emot ett fantastiskt 2011 och önskar dig och de dina ett riktigt gott nytt år!
    Här kommer årets sista varma kram
    från Pia

    SvaraRadera
  20. Hej! Vårt hus ligger på en udde så vi har sjön på tresidor av huset. Helt únderbart läge helt enkelt! Det är 1,5 mil från borås så det är en bit från dig...ha ett gott nytt år! Kramis semlan

    SvaraRadera
  21. Visst e julen underbar för barnen ( och oss)

    Önskar dig ett
    RIKTIGT GOTT NYTT ÅR
    å missa inte

    H
    A
    P
    P
    Y

    N
    E
    W

    Y
    E
    A
    R

    P
    A
    R
    T
    Y

    Välkommen att vara med
    Håkan

    SvaraRadera
  22. Kikar in för att önska dig en fin nyårsafton och ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  23. Ett riktigt bra och gott nytt 2011 önskar jag dig!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  24. Vill önska dig och de dina ett riktigt
    Gott Nytt 2011

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  25. Spännande, att vänta på tomten.
    Gott Nytt År

    SvaraRadera