tisdag 8 februari 2011

Fejk eller äkta????

God middag kära bloggisar!
Sitter och väntar på att min vän från Schenker kommer med två pallar nya varor. Känns som julafton fast det varken är till mig privat och kostar en hel del pengar, men ändå......Speciellt roligt är det när man fått vänta flera månader så man hunnit glömma deltaljerna om sina impulsköp. Visar senare vad som kommit.

Då mina orkidéer börjar se trista ut och tappat sina blomstänglar brukar jag sätta dit fejkstänglar. Tycker själv att jag kommit på en LYSANDE idé, trots att jag säkerligen inte är ensam. Man kan dessutom göra en en- eller tvåstänglad till två- eller trestänglad. Ser ni skillnad på bilden? Den vänstra är rakt igenom fusk. Men de andra två?? Där är ju bladen kvar som ser mer naturligt halvfula ut, men stänglarna är blandade, både äkta och konstgjorda. Jag måste känna på den för att veta. Köper man god kvalitet på kvistarna = dyra då förstås, är de omöjliga att särskilja.
Jag ser till min stora glädje att jag fått några nya följare!! Välkomna, verkligen jätteroligt!
Och ännu mer snö fick vi i natt, skulle det verkligen vara nödvändigt???

Ha en bra dag
Barbro

7 kommentarer:

  1. Verkligen häftigt. Inte en chans att se skillnaden. Har ett gäng trista som aldrig vill blomma om, så nu blir det nog fejk för mig framöver.
    ha en skön tisdag
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  2. Sådär gör jag också men just nu har jag två som blommar på riktigt. Såg att Du vann biljett till mässan hos Lotten jätteroligt då hoppas jag att vi ses.
    Ha det gott!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Nä du där såg man ingen skillnad, verkligen en smart idé! Hoppas snön försvinner fort! Kram Iréne

    SvaraRadera
  4. Hmmm jag ser då ingen skillnad på blommorna och jag tycker det är en jätte smart idè du kommit på!! Den tänker jag ta efter när jag köper en orkidè nästa gång:) När den hamnar på fallrepet blir det fejk! KRAM Helena

    SvaraRadera
  5. Vet du, att jag tycker det är helt ok.
    I mitt köksfönster blir det så hett att det inte går att ha riktiga blommor. Jag köpte två stora murgrönor (fejk) och slipper komma hem och se vissnade blommor.
    Ibland måste man få fuska.
    kram ullamaria

    SvaraRadera
  6. Bra idé har faktiskt inte tänkt på att man kan göra så. Kul med varor, speciellt om man nästan glömt vad man beställt...ler. Idag lyser solen här och det är så vackert!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Viken bra idé, måste jag nog apa efter. Jag brukar gömma dom fula tomma löven med vissen stolk i sovrummet ;) där är jag ju nästan bara när det är mörkt hihi. Men visst vore det kul att även ha fint där.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera