lördag 2 april 2011

Mera från Pip Studio och dåligt flyt

OFLYT!!
Minns ni den fina barnsängen jag inhandlade på antik- och kuriosamässan häromveckan?
Visste inte var jag skulle placera den, på lantstället eller hemma.
Bestämde mig för landet, där den skulle få en mer framträdande plats och inte stå gömd bakom en dörr som skulle varit fallet hemma.
I mina drömmar skulle den bäddas med spetsar och bolster för barnbarnet.
Nåväl, jag fick den hemkörd till landet och gissa vad?
DEN GICK INTE IN GENOM YTTERDÖRREN!!
Trots att den var delad i två delar! Huvudändan var för hög och för bred.
Det gick att få in den med hjälp av altandörr som gick att vika upp, men sen in till sovrummet fanns inte en chans!
Nu står den i vardagsrummet i två delar som ett stort monument över min dumhet.
Att ta hem den var då bara att glömma, inte superbred ytterdörr där heller och inte bredare gästrumsdörr.
Behöver jag berätta att den inte var gratis direkt?
Behöver jag berätta att jag vaknade med ångest på nätterna över mitt tilltag?
Inget öppet köp eller ångerrätt gäller på mässor om man inte gjort upp sånt.
Jag tog chansen i alla fall och snälla Birgitta, Gammalt på Nytt, lovade att ta tillbaks den!
Hon är guld värd, hon kunde ju också låtit mig stå mitt kast.
Pinsam historia.........
Visar lite mer som kommit från PiP Studio, gästhanddukar i superhärlig velourfrotté. Nästa vecka kommer handdukar och badlakan också.
Fick även hem morgonrock i denna röda modell.

Necessärer i två olika färgställningar.

Necessären är samma mönster som den härliga morgonrocken den ligger på.
Nu är det väl bara att gå ut i solskenet som planerat! Eller??? Var det inte nu i helgen det lovades fint väder, här är det lika gråtrist som det varit alldeles för länge nu.
Barbro

13 kommentarer:

  1. Matchar fint! Synd det där med sängen.

    SvaraRadera
  2. Å vad tråkigt med sängen, men tur att det ordnade sig! Så fina handdukar, så sommrigt! Här är det oxå grått å trist! Kram Iréne

    SvaraRadera
  3. Åh! som de kan gå!de var ju tur hon tog den tillbaks..snälla människor finns det ibland thihi!Så mycket fint du har fått in...

    Ha en skön helg!
    kram wivi

    SvaraRadera
  4. Vilken historia! Så tråkigt du inte fick in sängen men tur i oturen att du fick lämna tillbaka den i alla fall!

    Du undrade var butiken Madame Nyberg ligger, den ligger i valbo vid Nybokorset...riksväg 80 mellan Gävle och Sandviken! Det kan bli en trevlig dagsutflykt kanske:)

    Önskar en fin lördags e.m...KRAM Helena

    SvaraRadera
  5. Nää så trist med sängen:(((( Men tur att hon tog tillbaka den ialf.!

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  6. Usch vad tråkigt med sängen, men tur att det ordnade sig så bra. Ja det där varma soliga vädret, det får vi väl se i stjärnorna efter...grått, trist och ruggigt trots flera +grader.

    Vilka härliga mönster och färger på handdukar, necessärer och morgonrockar.

    Ha en fin kväll!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  7. Tur att det finns förstående människor och att du kunde lämna tillbaka den.

    Gillar necessären mycket!

    SvaraRadera
  8. Men så trist med sängen. Såna saker händer ibland... kan nog peka på ett otal gånger då man sagt oooops,,,
    visst tror man att folk rusar att hämta sina bortsprungna hästar... men om hästarna i fråga hamnat på bra hotell m mat så... ingen hästtransport att hyra i hela länet, typ. Men jag ordnade fram ett hyrställe snabbt, så nu hoppas vi hon kommer o hämtar.-.. den lille har redan varit utanför vårt staket en gång och jag fasar för att den stora river ner, så inte mina kan gå ut... varför ska man va så snäll?
    kram från en utmattad elsamarianne

    SvaraRadera
  9. Såå tråkigt med den fina sängen. Vad snällt att hon tog tillbaka den iaf.
    Fina handdukar, riktiga glädjehöjare :).
    Hoppas du haft en bra helg.
    Kramar Ing-Britt

    SvaraRadera
  10. Så tråkigt med sängen, så snällt att hon tog tillbaks den. Men synd för den var ju så fin...
    Hoppas helgen vart bra, jag har haft lilla barnbarnet här, så det har vart fullt upp!
    Ha en fin vecka!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  11. Tråkigt med sängen!!!!
    Åhh så fina saker du har fått hem!!!!
    Ha en fin vecka!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  12. Jo visst bor jag i Finland!
    Så vackra blommor och färger på dina nya saker!
    Men synd att du inte fick in den fina sängen.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  13. Va trist när det blir så där! Men hon var ju verkligen snäll som lät köpet gå tillbaka igen. Hoppas att du hittar en annan säng som du tycker lika mycket om och som går att få in i rummet. Ha nu en fin fortsättning på veckan!
    Kram från Åsa.

    SvaraRadera