onsdag 6 april 2011

Nytt från Olsson & Jensen och framförallt: Kapten Krok säger upp sig!!

Trodde jag skulle kunna locka kära barnbarnet Edvin, numera 4 år, att besöka Tage Andersens utställning i Uppsala efter hämtning på dagis. Han är alltid pigg på att hänga med på mina idéer, typ gå till Plantagen, kolla koloniträdgårdar, åka till bilglasfirma och såna käcka saker som en 4-åring älskar....hm. Men idag gick jag bet, han sa att i morgon kan vi göra det, väl medveten om att i morgon ses vi inte.....
Nä, förslaget var i stället att vi åker hem och leker sjörövare. Typ det vi gjort två gånger i veckan det senaste året och nu är mormor liiite trött på att vara Kapten Krok, han spelar alltid andra fiolen och ska alltid lyda order. Ofta räcker det med att med ojämna mellanrum hojta "Skepp Ohoj" så är man med i leken. Men nu lite trött och vill leka "Kolla blommor" eller heminredning eller nåt, men icke...
Edvin ändrade sig senare då jag skulle åka hem, vilket inte är populärt, "men murmur, jag tycker vi åker o tittar på blomutställning...."
Too late. Stackars barn, vad han gick miste om!!

Bilder lånade från Olsson&Jensen

Förra veckan anlände fina lyktor o lite annat från min favorit leverantör, Olsson & Jensen, litet smakprov här!


                                                     Vad vore livet utan lyktor och ljusstakar??? Passar inne eller ute.
Ha en bra kväll, här var det nyss 13 grader!!
Barbro

10 kommentarer:

  1. Vilken härlig kille han verkar vara ditt barnbarn.
    Fina lyktor du fått hem.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Levande ljus ... älskar!

    SvaraRadera
  3. Villka fina lyktor1 helt i min smak, huset består av ett antal kan jad säga! Kanske ska jag utöka med en till :) ha en fin fortsättning på veckan! kramiz Jessica

    SvaraRadera
  4. Först måste jag säga att din nya header är jättefin! Ååå stackars barnbarnet nu när Kapten Krok säger upp sig...åså kom han på för sent att det kanske inte var så dumt att åka och titta på blommor med murmur, tänk vad livet måste te sig orättvist för en 4-åring.

    Härliga ljusstakar, Olsson & Jensen är en favorit här med, speciellt efter Formexmässan då jag besökte deras monter.

    Ha en fin fin torsdag!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  5. Även en kapten kan behöva lite semester. De små vet hur de ska göra för att uppnå det de vill.
    Fina lyktor och så gillar jag även de fina handdukarna i förra inlägget.
    Ha en fin morgondag.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  6. Hihi..du skriver så jättebra, så roligt och läsa om hur Edvin styrde bort mormor från blommorna. Och hjärtknipande när han ändrade sig när du åkte. Väldigt vackra lyktor kapten har packat upp också.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  7. Men du! Flygcert! O M G...
    då var det du som cirklade runt här och inte visste var du var :-))))
    skämt åsido, jag gillar flygplan, från marken alltså.
    Från spakarna i ett plan till symaskinen, det är ju ingen större skillnad. Fast man slipper lock för öronen....hi hi.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  8. Ha ha ha...tänk vad han gick miste om den lilla filuren. Men det är ju klart...sjörövare är ju rätt kul det oxå.
    Vilka vackra lyktor du visar. Man blir sugen på lite nya nu när altantiden börjar.
    Ha det gott! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  9. Så goa de är de där små trollungarna. Längtar till vår lille knodd blir så stor att han kan prata med sin gamla farmor. Kan tänka mig att du är en riktigt bra kapten Krook :). Underbara lyktor och ljusstakar du visar. Den bruna snirkliga var min favorit!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  10. Å dessa underbara barnbarn, men vad gör man inte för dom! *ler* Snygga lycktor! Ha en fin helg! Kram Iréne

    SvaraRadera