tisdag 26 juli 2011

Mina stockrosor

Jag har frösått stockrosor för att ha i bakre ändan av en stor rabatt
och i år äntligen ser det riktigt bra ut, eller hur??
Samma fröer gav från de ljusaste ljusrosa

till nästan svart mörkröda,

och alla färger däremellan.

En annan favvo är Rosenskäran, här i mångdubbel upplaga.

Visade förut mitt nya klematisstöd då jag grävde ner det en regnig dag.
Tål att visas igen med sin blomsterprakt!

Den blå blommar varje år, men för första gången visar sig den vinröda också!
Me like!!!

Nu mullrar det oroväckande i horisonten, lika bra att stänga av datorn!
Ha det gott mina vänner!
Barbro

12 kommentarer:

  1. Fina färger på stockrosorna. Och vilken färgcombo på clematisen, så fint!Hälsningar Christina

    SvaraRadera
  2. Oj oj vilka stockrosor , själv är jag lycklig ägare till två pinnliknande saker som snart ska till att blomma. Ska se om det blir några frö så kanske det blir fyra pinnar om jag har tur nästa år :-)Hur går det med jobbandet......är du fri snart ?

    Ha de gott kram Bittan

    SvaraRadera
  3. Åh så vackra,,jag älskar dom ..Satte fyra stycken förra året tog ett par dagar så hade någon ätit upp bara dom och i år dök dom inte upp tyvärr..vill så gärna ha här,,får försöka med frön...Kram

    SvaraRadera
  4. Ståckrosor är sådana ståtliga och vackra blommor. Försökte få såna för några år sedan men de ville inte alls hos mig. Kanske jag ska prova igen har ju flyttat sen dess :).
    Klematis är oxå fint och särskilt om de har så vackra stöd att klättra på.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  5. Jag har haft varje år, men i år blev det Dahlior istället. Fick knölar från en över 100 år gammal ursprungsplanta. Spännande att pröva nytt!
    Annars älskar jag Stockrosor, förra året fick vi en helt kolsvart.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Mina Stockrosor finns i överflöd nu men jag har nästan bara en färg. Upptäckte en liten en i en annan nyans. Det är märkligt att det kan utvecklas i olika kulörer. Men vackert är det med alla växter.
    Här var det hotande åskväder på g men det försvann...kanske till dig :)

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  7. ÅHhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh så vackert!
    Ha en fin dag!
    KLramar Kathrine

    SvaraRadera
  8. Så fint dom växer och blommar, jag har försökt fröså. Men det blev inget, till slut fick jag små plantor av en väninna. Så nu har jag några också som blommar. En ståtlig växt.
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  9. is this garden heaven ... or paradise?? love, @nne

    SvaraRadera
  10. O vilka sötnosar.
    Så fina. Härliga färger. Gillar speciellt den krusiga...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  11. Ja du har då verkligen gröna fingrar du! Jäklar så fint det är. Du, det där mullret i tisdags...det kom nog från det här hållet det!
    Nu vill jag ha sommar och inget åsk&regnväder mer.
    Ha det....Kram Åsa.

    SvaraRadera
  12. Jag älskar olika typer av blommor som du publicerat, skulle jag älskar att se om jag kan få en av dessa för mitt hus.

    SvaraRadera